Geen internetverbinding eTwist / Kamerthermostaat offline Home App

1. Etwist kort resetten

U kunt de eTwist resetten door uw cv-ketel voor dertig seconden spanningsloos te maken. Mocht er een wit kastje (Gateway) tussen de eTwist en cv-ketel zitten, dan mag u de Gateway dertig seconden spanningsloos maken.Na dertig seconden mag de stekker weer in het stopcontact en zal de eTwist opnieuw opstarten.Vervolgens kunt u kijken in het eerste menu (1x Remeha toets) en vervolgens helemaal onderin bij Technische informatie op de thermostaat.Wifiverbinding, internetverbinding en serververbinding moeten alle drie op verbonden staan.

2. Controleren 2.4 GHZ of 5 GHZ internet verbinding.

Het kan zijn dat de router ingesteld staat op zowel het 5 GHZ signaal als het 2.4 GHZ signaal. Wij adviseren om contact op te nemen met uw internetprovider om deze signalen te scheiden. Wanneer het signaal enkel actief is op 5 GHz kan de eTwist deze namelijk niet zien gezien het feit dat deze enkel compatibel is met het 2.4 GHz signaal.

Om te controleren of de eTwist überhaupt wilt verbinden met een 2.4 GHZ netwerk, adviseren wij u om een mobiele hotspot te maken op uw telefoon. Dit is namelijk een 2.4 GHZ verbinding waarmee de eTwist zou moeten kunnen koppelen.

Indien de eTwist geen connectie maakt met uw mobiele hotspot en deze hotspot ook niet kan vinden, adviseren wij u om contact op te nemen met uw installateur. Hij kan uw huidige eTwist vervangen en aan ons retourneren ten behoeve van de Kwaliteitsdienst.

3. Voor Ziggo klanten

Indien u Ziggo als internetprovider heeft, wil het nog wel eens helpen om de SmartWifi App van Ziggo te downloaden op uw smartphone.

Op deze App zit de functie om uw wifiverbinding te optimaliseren. Met één druk op de knop wordt uw wifiverbinding automatisch geoptimaliseerd. Nadat de SmartWifi app klaar is, kunt u controleren of er weer verbinding gemaakt kan worden met uw eTwist.

Controleer of de datum en tijd op de eTwist thermostaat juist is. Pas deze handmatig aan als deze afwijkt. Een verkeerde datum en tijd kan ertoe leiden dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

4. Wel wifi en internetverbinding maar geen serververbinding
Als alle stappen die hierboven genoemd zijn doorloopt en er is nog steeds geen connectie zou het aan de server kunnen liggen

U kunt onze site voor verder informatie raadplegen.